Serviceabonnement definitief

serviceabonnementVanaf 2013 hebben de huurders van de Alliantie in Amsterdam de mogelijkheid gekregen om een serviceabonnement af te sluiten. Met dit abonnement kunt u tegen een redelijke vergoeding het overgrote deel van het huurdersonderhoud laten uitvoeren door de Alliantie. Voorwaarde is dat u ook deelneemt aan het Periodieke Inspectie Onderhoud (PIOn).

Als u al wat langer huurder van de Alliantie bent, zult u zich misschien kunnen herinneren dat er in het verleden ook al geprobeerd is om een dergelijk abonnement in het leven te roepen. Palladion was daar, mede op basis van geluiden uit de achterban, op tegen. De Alliantie heeft toen voor een aantal jaren dit huurdersonderhoud voor haar rekening genomen. Dat bleek om meerdere redenen niet meer haalbaar. Allereerst was daar een financiële reden, maar de belangrijkste reden was wel dat in de andere regio’s van de Alliantie huurders al jarenlang tot volle tevredenheid betaalden voor het huurdersonderhoud. Voor Palladion reden genoeg om akkoord te gaan met de invoering van het serviceabonnement.

Hoe werkt het? Iedere huurder die deelneemt aan PIOn (Periodiek Inspectie Onderhoud) wordt in de gelegenheid gesteld om tegen een vergoeding van €4,00 per maand het huurdersonderhoud door de Alliantie te laten uitvoeren. Dit bedrag staat los van de kale huur en wordt dus niet beïnvloed door de jaarlijkse huurverhoging.  Omdat de Alliantie van mening is dat het serviceabonnement kostendekkend moet zijn, is er afgesproken dat de huurdersorganisaties jaarlijks een overzicht krijgen van de kosten en baten. In onderling overleg zal dan aan de hand van deze jaarcijfers worden bepaald of het nodig is het bedrag van €4,00 te indexeren. Al met al zijn wij tevreden over hoe het serviceabonnement er uit is komen te zien en wij bevelen zowel PIOn als het serviceabonnement van harte bij u aan.

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.

2 reacties op Serviceabonnement definitief

  1. NWY Sedoc schreef:

    Via deze mail wil ik graag een onderhoudsabbonement aanvragen, want dan is dat makkelijker als er wat gerepareerd kan worden.

  2. Petra Mars schreef:

    beste Sedoc, u kunt via het e-mailadres info@de-alliantie.nl aan de Alliantie doorgeven dat u een serviceabonnement wilt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.